Ciągły ruch bierny – CPM

Wszystkie uszkodzenia stawów wymagają leczenia ruchem. Wykonywanie ruchów w obrębie uszkodzonych stawów powinno być rozpoczęte w dniu zachorowania. Powinny to być ruchy powolne, i na tyle, na ile jest to możliwe, powinny być stale utrzymywane

Von Riemke (1926r.)

Idea ciągłego ruchu biernego opracowana przez Saltera została nazwana skrótem CPM (ang. Continuous passive motion) i ma zastosowanie do dzisiaj. Urządzenie do ćwiczeń stawu kolanowego daje możliwość zastosowania ciągłego ruchu biernego po operacjach stawu kolanowego. Posiada możliwość regulacji prędkości ruchu, konta zgięcia, wyprostu i czasu przerwy pomiędzy ruchami. Dzięki użyciu artromotu we wczesnej rehabilitacji uzyskamy prawidłowy zakres ruchu i zmniejszenie dolegliwości bólowych. Zastosowanie szyny artromot pozwala na ograniczenie powstawania obrzęków, występujących często po zabiegu chirurgiczneym. Tego rodzaju szyny stosujemy np. po zabiegach artroskopowych.

Szyna CPM, wskazania

• kontuzje i skręcenia stawów
  • artrotomie, artroskopie z wycięciem błony maziowej
  • artroliza (uruchomienie zesztywniałego stawu)